Min diabetesdebut

16.08.2018

Mina minnen kring diabetesdebuten är inte så starka. Antar att det var svårare för mina föräldrar att få beskedet. I mitt fall så är jag glad att jag bara va fem år för jag var fortfarande formbar som barn och visste inte vad som var normalt/onormalt i livet. Att få diabetes senare i livet tror jag är svårare för det blir troligen en större omställning i livet. Hur har du upplevt det? Kontakta mig! Att däremot vara förälder, till ett litet barn som debuterar i diabetes, tror jag är jättejobbigt. Måste bli en oerhörd rädsla och ett tungt ansvar att bära med den här diagnosen. 



Sista glassen

Dagarna innan debuten togs denna bild där jag äter en glass. Det skulle bli min sista glass under lång tid. Att vara diabetiker 1981 krävde mycket. På den tiden vägdes all min mat och kosten blev enformig och fick mest innehålla fettsnålt kött. Såser eller en extra portion existerade inte. 

En stor kram till alla er diabetiker och till er anhöriga som varje dag kämpar vidare!

© 2018 Anna Söderqvist. Alla rättigheter reserverade.
Skapad med Webnode Cookies
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång